28 de octubre de 2017

@NovoMesoiro reclama una segunda línea de #BusUrbano a base de firmas: la #Lín21A.

Y si decidís respaldarlos con vuestra firma, hacedlo antes del próximo martes 31 de octubre!

Hace días leíamos en twitter que el Barrio de Novo Mesoiro está realizando precisamente eso, una recogida de firmas, para intentar que la única línea de bus urbano que les da servicio pueda "tener una hermanita" complementaria. A lo largo de este post podréis leer los planteamientos así como ver planos detalladísimos y trabajados, con los recorridos y las paradas de ida y vuelta. Un trabajo muy interesante!



La línea 21 une Novo Mesoiro con la civilización (Juana de Vega). Pero les deja cojos en otros destinos que, por masivos o frecuentes o de cierta importancia e interés, se tornan un tanto complicados para el día a día. Las líneas 23 o 23-A, que circula por la carretera de Feáns y Mesoiro no les sacan de los apuros que están planteando. Lo explican muy bien en sus comunicados de solicitud. A continuación nos hacemos eco de la demanda y seguiremos su evolución a través de los tiempos:

A entidade de Novo Mesoiro propón unha nova liña que una o barrio co Campus de Elviña, Matogrande, a zona sanitaria do CHUAC e o Materno, centros comerciais, e co barrio dos Castros...

(precisamente ahí es donde se plantea el enlace con el transporte metropolitano, sin necesidad de desplazarse al centro, como deben hacer en la actualidad)
...e tamén a colocación de dúas paradas da liña universitaria no barrio.

Mónica Calvo, presidenta da Asociación Veciñal:

“A iniciativa principal nace nun grupo de veciñas que queren que se establezan paradas da liña universitaria, que tamén pasa pola Zapateira, no noso barrio, e que foron as que comezaron a reclamar este servizo á Compañía de Tranvías. Desde a compañía responderon que se se demostraba que había demanda e se solicitaba, estudarían a posibilidade

Por outra banda, na asociación levábamos traballando desde o 2013 en formular unha liña que nos conectara con servizos sanitarios de Matogrande e CHUAC. Sentámonos xuntos, tanto a veciñanza como nós, e quixemos facer unha proposta conxunta, para que a liña universitaria fixera dúas paradas no noso barrio e para dotar ao barrio dese novo percorrido”


Esta nova liña, segundo os dirixentes veciñais, ten por obxecto dar servizo a zonas que hoxe en día teñen moito tránsito de veciñanza pero que pola configuración actual da liña 21, nin sequera cos seus transbordos solucionan a demanda dos usuarios do transporte público colectivo.

Por iso propoñen, a maiores desas dúas novas paradas do bus universitario, unha nova liña que circule polo Campus de Elviña, polas proximidades de dous centros comerciais, polo barrio de Matogrande, pola zona sanitaria CHUAC- Materno e rematando no barrio dos Castros, procedéndose desde alí a facer un percorrido de volta ata o propio Novo Mesoiro.

“A veciñanza dirixiuse á Asociación para vehiculizar a solicitude das dúas paradas, e nós, que xa tiñamos avanzada a proposta do novo percorrido, aceleramos o proceso e realizamos un estudo de campo detallado, coa simulación, e logo realización práctica de varios percorridos e trazados, escolléndose o que máis barrios e zonas da Coruña se podían abarcar, no menor tempo posíbel e aproveitando paradas hoxe en día existentes, tentando así, tamén, cubrir outros servizos que non están atendidos na actualidade”, sinalan desde a Asociación.

Así, desde a Entidade argumentan que esta liña, que xa denominan 21-A...:
  • ...atendería a demanda, actual e futura, de estudantes ao Campus de Elviña (incluso con transbordo tamén para a Zapateira), que o temos ao noso carón máis non existen beirarrúas ininterrompidas até el,
  • ...atendería aos servizos sanitarios co Centro de Saúde de Matogrande (centro de referencia de Novo Mesoiro de moitas nenas e nenos desde que o do barrio pechou a cota de pediatría en decembro de 2015, ademais de abrir polas tardes, algo que non acontece no propio de Novo Mesoiro) 
  • ...e tamén do CHUAC e do Materno Infantil, 
  • ...atendería ao servizo de varios centros comerciais para poder realizar compras 
  • ...e comunicaría co barrio dos Castros para poder realizar outra combinación de transbordos, cos servizos metropolitanos alén dos actuais e que existen na única liña que hoxe en día existe, a liña 21.

Si no nos equivocamos, el plazo termina con el mes de octubre, el próximo martes 31, con lo cual, quien quiera manifestar su acuerdo con su firma deberá pasarse a no tardar por alguno de los establecimientos del barrio o por el Centro Cívico de Novo Mesoiro, en la C/ Os Ancares. 

Como curiosidad, preguntando por esto a gente que vive por allí, muchos de ellos no tenían conocimiento de esta campaña de recogida de firmas. Sospechamos que hemos dado con los que no deben ser usuarios del bus urbano...

Se expone a continuación el texto con las razones que motivan la movilización y finalmente añadiremos tanto los documentos gráficos de la propuesta, muy bien planteados y expuestos, con todo detalle en cuanto a simulación de recorridos y demás.

Propuesta de recorrido
de la "nueva" linea 21-A

Ficha técnica

  • Percorrido medido e realizado o xoves 28 de setembro de 2017,
    entre as 18:52h e as 19:34h.
  • Distancia total:
    19,3 quilómetros.
  • Tempo total do percorrido (en vehículo privado):
    43 minutos.
  • Tempo total estimado para transporte público colectivo:
    rango entre 50 e 56 minutos.

Percorrido de ida:
Novo Mesoiro-CHUAC
Cabeceira-Saida (1) máis 18 paradas.
  • Distancia:
    7,8 quilómetros.
  • Tempo en vehículo privado:
    18 minutos, 02 segundos.
    (saída ás 18.52 h, chegada ás 19.10 h).
  • Tempo estimado en bus, atendendo a tráfico, paradas e outras circunstancias (retencións ocasionais ou habituais, acceso por vías, horas punta etc):
    entre 22 e 25 minutos.
Lín21-A Recorrido de IDA: Novo Mesoiro>CHUAC (aquí, en rojo)


Percorrido de volta:
CHUAC-Novo Mesoiro
Cabeceira-Saída (1) máis 24 paradas.
  • Distancia:
    11,5 quilómetros.
  • Tempo en vehículo privado:
    24 minutos, 34 segundos.
    (saída ás 19.10 h, chegada ás 19.34 h).
  • Tempo estimado en bus, atendendo a tráfico, paradas e outras circunstancias (retencións ocasionais ou habituais, acceso por vías, horas punta etc):
    entre 28 e 31 minutos
Lín21-A Recorrido de VUELTA: CHUAC > Novo Mesoiro (aquí, en azul)
Proposta de frecuencias:

Ao ser unha liña eminentemente de servizo a estudantado, persoas que empregan os servizos sanitarios, compra diaria e outros servizos proponse tres frecuencias adaptadas ao día
  • Proposta de frecuencia diaria:
    1 bus cada 20 minutos, ás en punto, ás e vinte e ás menos vinte.
  • Proposta de frecuencia sábados:
    1 bus cada media hora.
  • Proposta de frecuencia domingos e festivos:
    1 bus cada hora.

Proposta de horario:
  • Diario:
    desde as 7.00 h até as 23.00 h.
  • Sábados e domingos e festivos:
    desde as 8.00 h até as 22.00 h.

Proposta de implementación:

  • 1 de xaneiro de 2018. 
Línea 21-A: Paradas en detalle

Como leemos, desde Novo Mesoiro plantean que la nueva línea 21-A -que se dirigiría desde Novo Mesoiro al campus de Elviña, Matogrande y el Hospital Universitario para terminar en Os Castros-, sirva para poder enlazar en esa última escala con el transporte metropolitano sin necesidad de desplazarse al centro, como deben hacer en la actualidad.

Este aspecto, el del enlace con el Transporte Metropolitano en Os Castros, tiene su importancia dentro de las posibilidades de movilidad a un más amplio radio de acción.

Como respuesta, en este caso a la Línea UDC por el barrio, Tranvías ya argumentó que "si se demuestra demanda, lo estudiaría". El concello ataja todas estas cuestiones y las remite a esa futura reorganización de líneas que lleva siendo promesa desde que nació:
La propuesta de la Asociación de Vecinos de Novo Mesoiro de revisar las líneas de bus que prestan servicio en el barrio deberá aguardar, avanzó el Gobierno local, a la reordenación global de rutas en la que trabaja el Ayuntamiento, sin fecha de aplicación. El edil de Mobilidade, Daniel Díaz Grandío, garantizó que la propuesta "será tenida en cuenta".
______________________

Fuentes:
novomesoiro.com 
hoja de firmas
La Opinión de A Coruña
Imágenes:
novomesoiro.com

BlogBusurbano

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Comentarios busurbanos...: